Izložba crteža s ugljenom Nenada Jankovića sadrži dva ciklusa, prvi ciklus su biblijski motivi, a drugi ciklus glazba sjevernoameričkih crnaca.

08.-16.12. 2015.

________________________________________________

 

Prateći autora kroz dosadašnje cikluse mogu se uočiti konstante koje nisu vezane samo uz njegov likovni izraz. Određena “solidarnost” s dijelovima ljudske populacije izložene patnjama koji su kroz svoja dugotrajna iskušenja povijesno i kulturno evoluirali te svojim dostignućima trajno zadužili i nadahnuli ljudski rod. Jedan od takvih fenomena je glazba sjevernoameričkih crnaca. Jazz, blues, soul, gospel…Njeni plodovi već generacijama obogaćuju živote mnoštva ljudi. Jazz spada u najmoćnije glazbene “tehnologije” za izražavanje duševnih stanja i opisa ljudske stvarnosti i nestvarnosti, radosti, tuge, igre, melankolije…Privrženost autora bluesu dovela je i do nastanka ovog ciklusa. Htio je u svom omiljenom mediju zamrznuti neke trenutke prošlih desetljeća. Snenu tugaljivost Billie Holiday, gitarističku kontemplaciju Wesa Montgomeryja, radosnu strastvenost Lionela Hamptona…

Druga serija crteža su biblijski motivi. Proroci koji navješćuju načine ponašanja, zahtjeve Boga kojeg suoni glasnogovornici i jedini tumači njegove volje, smjenjuju se s

kraljevskim pomazanicima a po pozadinama praurbanih portala prolaze deve i prolaznici, bez očiglednog sudjelovanja u priči, no s jasnom likovnom zadaćom. Likovi, poredani po autorskom naputku iskazuju osjećaje minimalnim gestama no nakane su im očigledne, stripovski jasne i daju nam naslutiti gdje autor crpi likovno nadahnuće.

U ovakvoj simbiozi modernog i tradicionalnog nema likovnog

pretjerivanja bilo u izrazu bilo u kompoziciji. Nema prenatrpanosti simbolima niti uresa. Pred nekim crtežima možemo osjetiti miris paljenica, miris krvi i balege stada konja i deva. Uvjerljivo. Neki od sklopova slika izrađeni su po naputku «čim manje tim više», no u ovoj crtačkoj šumi nema ni traga minimalizmu. Pri svemu tome nije to ilustracija već sklop slika koje èčekaju pravi izraz za prenašanje u druge

tehnike uz preporuku ostanka u danoj monokromiji gdje vještina postiže pun pogodak ostvarenjem jakih linija i njihovom suprotstavljanju kompleksnim izražajnim sredstvima. Ne ponavljajući se, Nenad Janković posiže za trima osnovnim elementima koje varira u vrlo smionim kombinacijama sa ostalim datostima kao što su materijal i svijetlo.

 

Ugljen je moćno sredstvo likovnog izražavanja. Kao i glazba i glazbenici koje ovim ciklusom prikazuje može biti snažan, oštar, mekan, razigran, spor, ornamentičan, složen, težak, lepršav. Ugljen je jazz za oči. Autor je prepoznao svoj način.

Josip Ćosić

 

____________________________________________________

 

Bend Picksiebner nastupat će na otvorenju izložbe. Picksiebner se okuplja 2003. godine. Grupu osnivaju četiri prijatelja koje povezuje želja za sviranjem čvrste, energične mješavine countrya, bluesa i rocka. Za ilustracije na drugom albumu Picksiebnera zaslužan je slikar Nenad Janković dok se za likovno oblikovanje albuma pobrinuo Marko Bregant.