Izložba Kontinenti     LUNAR      (Slaven Kosanović)     19.01.-26.02.

Nimalo slučajno otisnuo je Slaven Kosanović u prethodnom ciklusu slika The Golden Age of Ballooning mačke, vječne protagoniste svojih likovnih vizija, na putovanje zračnim prostranstvima. Nakon vožnje balonima i cepelinima te introspektivnih, nostalgičnih i melankoličnih snatrenja u visinama, spustio je njihov i svoj pogled prema zemlji. Sletjeli su na tlo kontinenata: Europe, Afrike, Azije, Australije i oceanije, Sjeverne Amerike, Južne Amerike i Antarktike.
Potaknut putovanjima, na koja ga često odvode upravo njegovi grafiterski projekti, inspiriran ponajviše nedavnim iskustvom daleke Australije, kao i fascinacijom stranim kulturama i zemljama, koju njeguje od najranijeg djetinjstva, Slaven je počeo kreirati novi ciklus. Na zgusnutim kompozicijama unutar kvadratnoga formata platna smješta(naravno) mačke i ostale životinje i osobe iz dalje i bliže prošlosti te sadašnjosti, koje ga asociraju na pojedine kontinente. Horror vacui, višestruka preklapanja likova i stilizacija podsjećaju na street art ostvarenja, no Slaven postupno sve više oslobađa i rafinira svoj rukopis. On postaje mekši, fluidniji, zainteresiraniji za detalj, pojedinosti tona i linije.
Okosnica svakoga platna jest različita skala boja, kojom ukazuje na subjektivno viđenje karaktera, klime ili ozračja nekog kontinenta. Taj odabir nije proizašao iz predvidljivo dekorativnih razloga, već iz pomnoga promišljanja simbolike boja, baš kao što je činio i u spomenutom ciklusu The Golden Age of Ballooning. Na slici Europe prevladavat će, recimo, svijetlonarančasta boja koja ukazuje na zatomljivanje emocija ili bijela koja sugerira gubitak duše. Svijetlocrvenom podsjetio je na krv koju su kolonizatori prolijevali na svojim pohodima. Na slici Južne Amerike proključala je pak jarko narančasta, koja simbolizira temperamentnost, tipičnu za taj dio svijeta.
Svaki je kontinent zbir veoma različitih država(među kojima u ovom slučaju ne postoje granice), povijesti i tradicija pa je odabir određenih prdstavnika faune i poznatih ličnosti odraz Slavenovih interesa. Prikazuje mahom ono što ga je formiralo kao autora i osobu, poput primjerice karikature Matta Groeninga, američkog crtača stripova i animiranih filmova. Nikole Tesle, koji doista spada na oba kontinenta-i američki i europski, a također umjetnika, političara i drugih slavnih osoba. Međutim ne zaobilazi niti one anonimne, kao što su konkvistador ili andski seljak, grčki policajac ili prosvjednik protiv vlade. Slaven suptilno komentira prošlost i sadašnjost bez ulaženja u suvišnu agitirajuću naraciju. U svaku kompoziciju unosi sebi svojstvenu dozu dobrohotnoga humora, što se očituje i na stilizaciji ljudskih figura, koje dobivaju(blage) animalističke značajke.